søndag den 8. november 2015

To af een slags :-)

Jeg har strikket Peasy gange 2.

Det er helt umuligt for mig, at få farverne rigtige på billederne.



 Jeg strikkede først en grøn i Knoll Supersoft - og blev så begejstret for modellen, så jeg måtte strikke en til.

Et farvefejlkøb for nogle år siden (egentlig beregnet til en Setedals-kofte) blev hentet frem af gemmerne, og så havde jeg to.

Garnet er meget forskelligt, så trøjerne virker også meget forskellige - både at se på og at have på. Men de er blevet gode begge to.

Og så knappeproblemet!
Jeg har endnu ikke fundet knapper til hverken den ene eller den anden. Så jeg må vist snart en tur til København og se på knapper :-)









Fakta:
Garn: 
Knoll Supersoft til den grønne trøje og Viking sportsgarn til den vinrøde trøje
Pind:  3,5 mm
Opskrift:  Peasy købt på ravelry her
Ændringer: På begge trøjer har jeg strikket lange ærmer i stedet for trekvart-ærmer

15 kommentarer:

  1. Det er jo store projekter du har haft gang i. Meget flotte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Men hurtige at strikke. Det er kun anden gang, jeg strikker oppefra og ned. Der er et eller andet, der gør, at det føles som om, at det går hurtigere, end den anden vej :-)

      Slet
  2. De er vel nok flotte; det er sjovt at se, hvor forskellige de bliver afhængig af garnet.
    Jeg fatter simpelthen ikke, det skal være så svært at finde flotte knapper, jeg har stadig cardigans liggende uden

    SvarSlet
  3. Et par rigtig flotte peasy'er :o) spændende hvad du finder på af knapper.

    SvarSlet
    Svar
    1. De er allerede godt i brug. Uden knapper :-)

      Slet
  4. Hvor er de fine og ja - forskellige :-) Det er hyggeligt at strikke den samme model flere gange og så afprøve i forskellige garnkvaliteter - dét elsker jeg. Det ser ud til at være en god og anvendelig model. Knapper kan jo nogle gange være svært, men mon ikke du kan finde de helt rigtige i Kbh.? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja. Det er ikke første gang, jeg har strikket samme model flere gange. (Jeg har jo to voksne døtre, som en gang i mellem ønsker sig det samme - og det samme som, jeg har strikket til mig selv). Selv om jeg kun bor 35 km. væk fra København, er det ikke så tit, jeg kommer der i butikkernes åbningstid. Men der er vist snart en fridag på vej, som kan bringe mig derind inden butikkerne lukker.

      Slet
  5. Den model har jeg ogsaa haft kig paa. Laekre er de blevet. Jamen sig mig, er du ogsaa nede fra Sydhavsoeerne????

    SvarSlet
    Svar
    1. Nææh, nej. Jeg bor i Nordsjælland. Men derfor kan man jo godt have forbindelser i Sydhavsøerne :-) Og jeg nærmer mig mere og mere. Vi har nu også fået en bolig i Kalvhave Havn, og det er jo tæt på Sydhavsøerne.

      Slet