lørdag den 19. juli 2014

Kender I det?

At man strikker hurtigere og hurtigere, når man får på fornemmelsen, at man ikke har garn nok?
Måske strækker garnet længere, når man strikker hurtigt?

Jeg nåede det i hvert fald, og endte med at have dette til overs.


Men så har jeg også strikket: 1 mini-Tinas tørklæde og 3 stk. Det halve mini-kongerige.




Og 2 Det halve kongerige



200 g garn strækker sør´me langt !

Fakta: 
Garn: Kid Silk Mohair fra garnudsalg.dk
Pinde: 3,5
Opskrifter: Det halve kongerige og det halve mini-kongerige fra Markno og Tinas Tørklæde fra Rasmilla



11 kommentarer:

  1. Ja den kender jeg godt, det er det samme når der ikke er ved at være brændstof nok på bilen.. Men der gælder det om at køre langsomt

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja. Og det er svært, for der får man også trangen til at skynde sig til den nærmeste tank.

      Slet
  2. Åh jo, det gør jeg også. Og det går slet ikke at lægge strikketøjet fra sig hvis der måske/måske ikke er nok garn....
    Flotte arbejder, og imponerende meget der er blevet af den smule garn!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Og lykkelig bliver man, langt ud på natten, når det viser sig, at der er nok garn :-)

      Slet
  3. Meget flotte sjaler du har strikket. Ja jeg kender også den fornemmelse om at skulle strikke hurtigere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Sjovt, at vi skynder os, når vi tror, at vi ikke har garn nok.

      Slet
  4. Hehe, ja, det er egentlig pudsigt, men sådan gør jeg også :-)
    Sikke smukke sjalerne er i det lækre garn, de ser virkelig bløde ud

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - gud ved hvorfor frygt for at løbe tør for garn, virker på den måde på os strikkere?.
      Det er et dejligt garn, virkelig let og blødt.

      Slet
  5. Hi, hi - det er et sjovt fænomen og jeg skal da love for, det har virket i dit tilfælde. Sikke mange smukke sjaler, der kom ud af sølle 200g :-)

    SvarSlet
  6. Ha troede jeg var den eneste som havde det sådan :) ja man kan næsten blive helt forpustet når man hækler/strikker med det sidste garn . Meget flotte sjaler

    SvarSlet
  7. Hahaha, ja, det lyder kjemt :) For noen lekre sjal su har lavet. De er jo lett som skyer :)

    SvarSlet