søndag den 22. januar 2012

Bunken vokser :-/

med trøjer, der skal monteres.
Skrå rib, er strikket færdig. Men jeg har lovet min datter, at hendes trøje bliver færdigmonteret først....



Og når jeg nu ikke lige kunnet tage mig sammen til det, - og, når der kommer endnu en baby i familien i februar, så lavede jeg lige et "oversprings-strik".

Nemlig denne her:

Opskrift fra Brugsen, kjole med hjertekant, i merino babyuld. Der var ikke meget, der skulle sys sammen på den, så den blev hurtigt færdig.


Når jeg nu var i gang blev det også til denne her:


Mangler hæklet kant i halsen, og at jeg finder nogle søde knapper. Jeg kan ikke huske, hvor på nettet, jeg har fundet opskriften..



Og NÆSTE weekend vil jeg sy trøjer sammen :-)



Jeg kom forresten også til at gå i gang med denne her: Retstrikket babytrøje fra Filcolana.



Jeg må jo hellere bruge noget af alt det babygarn, jeg har i huset...







6 kommentarer:

  1. Betyder babytøjet at selv erfarne bedstemødre bliver lidt skøre ?
    Det er de allersødeste overspringsprodukter, men voksenstrikketøjet ser nu også ud til at fortjene opmærksomhed.:-)

    SvarSlet
  2. Hold da op, hvor er du god! Var babytøjet svært? Eller er det noget en forholdsvis nybegynder også kan gå i gang med?

    God aften!

    Kh. Jenny

    SvarSlet
  3. Ja babytøjet er unægteligt sjovere end at montere. Jeg strikker som regel modeller, der ikke skal monteres, fordi jeg ved jeg hader det.
    Det er nogle søde babyting du har lavet.

    SvarSlet
  4. Kirsten - babytøj er jo så sødt! Og det man putter indeni er jo som regel også meget nuttet :-)

    Jenny - det er absolut begynderstrik, man lader bare være med at strikke det indviklede i opskrifterne..

    og Uldbegavet - hvor finder du de modeller, hvor der ikke er så meget monteringsarbejde?
    Jeg glemmer, at tænke over det, når jeg vælger modeller. Det er føsrt når "strikningen" er overstået, jeg tænker videre :-)

    SvarSlet
  5. Hej Susan. Kom lige. Forbi din blog og så her mange spændende ting ,
    Så du fik lige endnu en læser :)
    Hilsen Mona

    SvarSlet
  6. Hvor er det nogle fine babyting du har lavet. Heldige baby :)
    Montering er også uhh det værste og hvis man nu kunne finde en lille nisse i hjemmet, der kunne lide at monterer var det hele jo meget lettere, men indtil da: Vi må selv gøre det.
    Så god arbejdeslyst når du når til monteringsarbejdet.

    kh. Lis

    SvarSlet