fredag den 15. november 2013

Et meget dårligt køb

Jeg er jo meget glad for Færøerne og selvfølgelig også interesseret i færøsk strik. Da jeg gerne ville købe den genoptrykte Strik med nordisk tradition af Vibeke Lind - poppede op "Knitting in the Faroe Islands" af Jóhanna af Steinum. Så den røg med i indkøbskurven.
I dag har jeg modtaget bøgerne. Strik med nordisk tradition, kr. 228 . Dejlig bog, som jeg ejede engang for mange år siden - og som absolut er lige så god i dag.
 Meen Knitting in Faroe Islands - kr. 150 er dog det dårligste strikkekøb jeg har gjort. Det er altså ikke den bog man skal købe hvis man vil vide noget om strikkehistorie, strikkemønstre osv. Bogen består af 40 sider med stort set ingenting.
Jeg har aldrig før skrevet noget negativt om strikkebøger. Men den her er altså en rigtig skuffelse.

12 kommentarer:

  1. Hvor er det ærgerligt at få købt den bog. Jeg så den i butikkerne i Tórshavn tidligere på året, troede nemlig straks, at jeg måtte eje den - jeg kiggede den igennem - og stillede den tilbage på hylden

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - det havde jeg også gjort, hvis jeg havde haft den i hånden.

      Slet
  2. Øv hvor jeg bare kender det, kan den ikke returneres? Den anden bog er også på min ønskeseddel

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, det kan den vel - men det får jeg ikke gjort. Og Strik med nordisk tradition er en god bog.

      Slet
  3. Det lyder rigtig ærgerligt. Og så bliver jeg bare vildt nysgerrig. Hvad ER der i bogen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Den korteste og mest overfladiske gennemgang af strikning på Færøerne, som jeg nogensinde har set. Bogen har 40 små sider, halvdelen er vel billeder (ikke særligt spændende billeder) en opskrift på en makronkage, man kan bage til en strikkeklub - og oplysning om, at man kan købe Navia, Sirri, Gudrun og Gudrun i lufthavnen og i Thorshavn. Hvis den havde kostet 25 kr., havde det måske været OK

      Slet
  4. Øv øv for dig. Dejligt du deler det her, så man måske er lidt opmærksom på, ikke at gøre det samme. Bedre held næste gang. God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde. Og det er jo let at blive lokket :-) når man ikke kan se indholdet på nettet.

      Slet
  5. Tak for at dele din mening om bogen "Knitting in the Faroe Islands" - det bliver nok ikke den , der skal på ønskesedlen alligevel. Jeg skal i hvertfald først have kigget i den selv inden.

    SvarSlet
  6. Det er nu også godt at vide, hvad man skal gå udenom. :o) Og den anden er allerede udkommet ? Den må på min ønskeseddel.

    SvarSlet
  7. Det er godt at du melder ud, det kan spare andre fra udgiften og skuffelsen :)

    SvarSlet
  8. He-he den røg jeg også på, jeg blev også ret skuffet :-)

    SvarSlet