mandag den 9. januar 2017

Baby-ting


En ung yndlings-kollega, er lige blevet mor til en dejlig pige. 
Og en lejlighed til at strikke/ hækle lidt babyting, skal man ikke lade gå fra sig.

Jeg har strikket et Umaro-babytæppe. Opskriften findes her.
Det er så fint et mønster. 
Jeg har strikket det i højlandsuld fra Garnudsalg.dk. Garnet er OK. Jeg bliver glad overrasket hver gang, jeg har vasket strikningen. Garnet får en hel anden struktur, og bliver blødt efter en gang uldvask.


Igen højlandsuld fra Garnudsalg. En brændt orange farve, som er umulig at fotografere i den her mørke tid. Modellen hedder Roxy, fra Knitting for Olive.



En lille rød babytrøje. Har glemt, hvad garnet hedder. Også hvad modellen hedder. Fra en af mne babystrikkebøger, som jeg heller ikke kan huske, hvad hedder . ( Det må være på grund af alderen :-))

 

Og fra en af mine yndlings-dyre-hæklings-designere. En bomuldsbamse. Opskriften har jeg købt her.

(Og som det ses i baggrunden, har katten hele hovedet ned i mit vandglas. Begge vores katte har udviklet et stort behov for at hoppe op på bordene og drikke af mit vandglas, så snart jeg vender ryggen til. Det betyder flere rene glas i løbet af en aften, da jeg aldrig føler mig sikker på, at der ikke har været et kattehoved i mit glas, hvis jeg ikke har holdt skarpt øje med det.)


Og så et par knude-nusse-dukker i bomuld. Opskriften kan findes i en facebookgruppe "Vi laver knudenussedukker (Knubbelchen)"



Både dukker og bamse kan tåle en tur i vaskemaskinen,




7 kommentarer:

  1. Meget flotte ting. Dejligt at være din yndlingskollega:-)

    SvarSlet
  2. Jamen hold nu op for en gavepakke at få - som Vibeke skriver så må det være fedt at være din yndlingskollega ☺ keg misunder dig sådan alle de sjove dyr du får hæklet, jeg ku godt tage mig mere sammen på den front ☺ her i huset har vi ikke kadet vandglas stå ubevogtet de sidste 15 år, he he. Hund og kat ser stadig hinanden an - Diva forstår ikke hvorfor katten ikke vil lege med hende ☺

    SvarSlet
  3. Undskyld tastefejl - tror du kan regne ud hvad der skal stå ;-)

    SvarSlet
  4. her var det mye flott, nydelig teppe.

    SvarSlet
  5. Dette må være den flotteste babygave-pakken! Så utrolig mye fint! Det nydeligste teppet :)

    SvarSlet
  6. WAW...flot, flot strik og tak for din kommentar hos mig.
    Så fine mønstre får jeg ikke lavet . Den er lidt gal med øjnene, men pyt med det. Hygger med det jeg formår.
    Glæder mig til at følge dine opslag

    SvarSlet
  7. Den røde trøje ligner Rilletrøjen fra Lene Holme Samsø :-)

    SvarSlet