søndag den 23. november 2014

Lidt småt




















Yngste-datteren har holdt læse-lektier weekend hos os mens lille-svigersønnen har været på arbejde og haft andre gøremål.  Både vi og kattene synes at det er meget hyggeligt med læsegæster :-)

Som det fremgår af billedet  har hun ligesom mig en svaghed for katte, vores Færøske sweatre (som lige kan skimtes mellem kat og bog), og jura.
Hun er begyndt at strikke, - og overvejer at ønske sig garn til jul !


Da barnet ikke skal fryse om fingrene, fik jeg strikket et par halvhandsker i varmt alpakkagarn.

Helt fantastisk, sidst i november, dukker der stadig blomster op i vores gård.






Jeg glæder mig over det milde efterår og glæder mig over alle de dage, hvor jeg ikke skal skrabe sne af bil og skovle indkørsel og fortov, og køre afsted i sne eller på is-glatte veje.

Fakta:
Garn: Sandness mini alpakka
Pinde: 2 mm
Opskrift: Ginger fra Helga Isagers Fintstrikket
Bemærkninger: Strikket meget kortere end opskriften.







5 kommentarer:

  1. Ja, det må jeg jo indrømme, at jeg også har - en svaghed for katte, men også for Helga Isagers Ginger :-) Dejligt for din datter, at hun kan komme hjem og læse og så er det da spændende, at hun er begyndt at strikke :-)
    Jeg tog en stor buket roser ind her forleden dag - det har jeg aldrig prøvet i november før!

    SvarSlet
    Svar
    1. For 2 vintre siden, havde vi sne fra oktober til langt hen på foråret. Jeg nåede aldrig at få mine havekrukker ind. Pludselig var de pakket ind i sne. For min skyld må sne og kulde gerne vente så længe som muligt.

      Slet
  2. Sikke en smuk kat, flot, blank pels, den har.
    Ginger er og bliver dejlige, mon ikke de skal på mine pinde en dag
    Mit blik faldt straks på den færøske trøje med det smukke mønster :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    2. Den kat har en helt fantastisk kattepels - ligeså silkeblød, som den er blank.
      Og det er da klart, at dit blik faldt på mønsteret på datteren trøje. Traditionelle færøske mønstre fanger blikket :-) Trøjen er ikke hjemmestrikket, men købt hos Andreas í Vágsbotni for en del år siden.

      Slet